A terv négy ciklusra osztva, határozza meg a fejlesztési feladatokat 2027-ig.
Az első ciklusban (2014-2016) kezdődik meg az M4-es kiépítése Debrecentől az országhatárig, megépítik a 44-es főutat Békéscsabáig, valamint befejezik az M43-as autópályát.
A második ciklus (2017-2020) tervei között szerepel a Székesfehérvárt az M5-ös autópályával összekötő M8-as gyűrű építésének elkezdése.
Az M8-as Székesfehérvár és Dunaújváros közti szakasza a harmadik szakaszban (2021-2024) épülne meg, ugyanekkor, 2021 és 2024 között befejeződne az M4-es, valamint az M9-es út Kaposvártól az 53-as főútig tartó szakasza.
A negyedik ciklus (2025-2027) tervei közt szerepel több autópálya egy-egy szakaszának négysávosra bővítése; így az M7-es Székesfehérvár és a Balaton közötti szakaszán, a főváros felé haladó pályatesten, valamint az M3-as és az M5-ös egy-egy részén. Az M1-es sávbővítésére már a harmadik szakaszban sor kerül.
Bővebben – Napi Gazdaság